There is a very, very tall coconut tree
یک درخت بسیار بسیار بلند نارگیل بود
and there are 4 animals,
و 4 حیوان زیر درخت جمع شده بودند :
A Lion
یک شیر
A Chimp
یک میمون
A Giraffe
یک زرافه
AND...
و ...
A Squirrel
یک سنجاب
They decide to compete to see who is the fastest
to get a banana off the tree.
آنها تصمیم گرفتند که مسابقه بدهند تا ببینند که کدامیک برای
برداشتن یک موز از درخت از همه سریعتر است
Who do you guess will win?
فکر میکنی کدامیک برنده می شود؟
Your answer will reflect your personality.
جواب سوال بازگو کننده شخصیت توست
So think carefully ....
پس بادقت فکر کن
do not hurry, think carefully
عجله نکن و با دقت فکر کن
Now scroll down to see the analysis.
جواب را در زیر ببینید
(ادامه مطلب)
ادامه مطلب ...صنعت گیم یک هنر است
باوجود اینکه می توان ساعت ها درباره ی جمله ی بالا بحث کرد، و با وجود موافقان و مخالفان فراوانی که دلایل خاص خود را دارند، و با وجود قرارگرفتن صنعت گیم در دسته ی «سرگرمی ها» ، باید بگویم که با جمله ی بالا موافق هستم. چه عاملی یک بازی رایانه ای را «هنری» می کند؟ شاید اولین چیزی که به ذهن همه می رسد، طراحی محیط ، رنگ بندی مناسب و چشم نواز و همان مواردی است که اصطلاحا به آن گرافیک هنری می گوییم . علاوه بر آن ، موسیقی های بازی نیز می توانند اثر شگفت انگیزی داشته باشند و قطعا در بحث ما جای می گیرند. اما شخصا معتقدم که اصلی ترین و مهم ترین عامل «هنری شدن» یک بازی رایانه ای، داستان و محتوا و حرفی است که سازنده سعی در ارائه آن به مخاطب دارد و عناصری نظیر گرافیک ، موسیقی و ... عناصری شمار می روند که می توانند در انتقال این مفهوم تاثیرگذار باشند .
انتخاب
حق انتخاب، یکی از جذاب ترین و مهم ترین ویژگی های عناوین نقش آفرینی ست. این که گیمر بتواند روند داستانی بازی را تغییر دهد، سرنوشت شخصیت ها را رقم بزند، تصمیمات مختلفی بگیرد و پایان بازی را مشخص کند ویژگی بسیار هیجان انگیز و جالبی ست که بسیاری را به خود جذب می کند. حتی شاهد بودیم حق انتخاب در سبک های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد، چنانچه در عناوین شوتری همچون FarCry شاهد وجود قابلیت انتخاب برای گیمر بودیم. اما سوال اینجاست: این انتخاب ها، تا چه حد موثر و مهم هستند؟
حتی در قوی ترین نقش آفرینی های چند سال اخیر نیز ایراد هولناکی مشاهده می شد: بسیاری از انتخاب های بازی، نمایشی و نمادین هستند. هنگامی که بازی را دوباره تجربه کنید، با وجود انتخاب تصمیمات متفاوت، در بسیاری از موارد تاثیر بسیار اندک و ناچیزی را بر روند بازی شاهد خواهید بود! یعنی گیمر خیال می کند که روند بازی را به پیش می برد، درحالی که بسیاری از انتخاب های او، اثرات بسیار ناچیزی بر روند بازی دارند. از این نظر عنوان کوچک و مستقل Undertale ، طعنه ی بزرگی به بسیاری از عناوین پرمدعا و پرسروصدای صنعت گیم است!
انسان و هیولا
سالها پیش، دو گونه بر زمین حکمرانی می کردند: انسان ها و هیولاها. پس از مدتی، جنگی عظیم بین این دو درگرفت. هیولاها شکست خوردند و به مناطق زیرزمینی تبعید شدند، جایی که به هیچ وجه امکان بازگشت و ارتباط دوباره با انسان ها وجود نداشت. شما در بازی نقش کودکی را برعهده می گیرید که به دلایلی نامعلوم به سرزمین هیولاها وارد شده است. در همان ابتدای بازی، با یک «گل» روبه رو می شوید.
او خود را Flowey معرفی می کند و بسیار خوشحال است که شما را دیده. حالت ظاهری او همچون نقاشی های رویاپردازانه ی کودکان است: یک گل با صورت مهربان و لبخندی بر لب! Flowey سعی می کند تا مکانیزم های گیم پلی را به شیوه ی خودش به شما آموزش دهد. درحالی که از آشنایی با این موجود دوست داشتنی خوشحال هستید، در کسری از ثانیه متوجه می شوید چه بلایی بر سرتان آمده: حالت چهره ی Flowey تغییر می کند، چشم هایش تنگ می شود، لبخندی شیطانی بر لبانش ظاهر می شود و تنها یک جمله می گوید:
It’s Kill or Be Killed ! یا بکش، یا کشته خواهی شد.
ادامه مطلب ...این مقاله فقط جنبه سرگرمی دارد و قصد توهین به شخص خاصی ندارد.
خب: این کلمهای است که زنان برای پایان دادن به مکالمه هایی استفاده میکنند که در آن حق با آنهاست و شما باید خفه بشوید.
پنج دقیقه: اگر مشغول لباسپوشیدن است یعنی حداقل نیم ساعت. هرچند پنج دقیقه دقیقاً معادل پنج دقیقه است اگر به شما پنج دقیقه بیشتر زمان جهت تماشای فوتبال داده شده باشد.
هیچی: این آرامش قبل از توفان است. معنی و مفهوم آن این است که باید به شدت گوش به زنگ باشید. بحثهایی که با هیچی شروع میشوند، غالباً با خبٌ تمام میشوند.
بفرمایید: این کلمه اصلاً ربطی به اجازه دادن انجام کاری ندارد. "اگه جرئت داری" در آن مستتر است.
آه بلند: این در حقیقت یک کلمه محسوب میشود که معمولاً درست فهمیده نمیشود. آه بلند یعنی او فکر میکند شما یک احمق به دردنخور هستید و او نمیداند چرا دارد وقتش را با ماندن و بحث با شما سر هیچٌی تلف میکند.
اشکال نداره: این یکی از خطرناکترین جملاتی است که زن شما ممکن است به شما بگوید. اشکال نداره یعنی اون به زمان طولانیتری احتیاج دارد که تصمیم بگیرد شما چگونه باید تاوان این اشتباهتان را پس بدهید.
ممنون: از شما تشکر میکند. فقط بگویید خواهش میکنم. هیچ حرف اضافهای نزنید. خیلی ممنون میتواند نشان دهنده یک خطر بالقوٌه باشد.
اصلاً هرچی: این ترکیب برای گفتن دهنت سرویسه یا رو رو برن استفاده میشود.
نگرانش نباش عزیزم، خودم انجام میدم: یک جمله بسیار خطرناک دیگر. به معنی آنکه این کار به دفعات متعدد به شما محول شده و حالا تصمیم گرفته خودش دست به کار شود. این حالت معمولاً منجر به حالتی خواهد شد که شما بپرسید چی شده؟.
آیا میتوانید هفت قطعه رنگی را به گونهای که همپوشانی نداشته باشد در شکل میانی قرار دهید؟
ارقام تشکیلدهنده سن مادر و دختری مشابه است. اگر سال آینده سن مادر دوبرابر سن دخترش باشد هر کدام از آنها چند سال سن دارند؟
*
*
*
*
*
*
*
پاسخ 1
همانطور که میبینید هفت قطعه رنگی را میتوان به این ترتیب در شکل میانی که شبیه به قلعهای متشکل از تعدادی هشت ضلعی است قرار داد.
پاسخ 2
اگر اعدادی دو رقمی را که ارقام مشابه دارند مورد مقایسه قرار دهیم و این را هم در نظر بگیریم که با افزودن یک عدد به عدد بزرگتر این عدد دو برابر عدد کوچکتر میشود به این نتیجه میرسیم که مادر 73 ساله و دخترش 37 ساله است.
مدت زمانی که دو ساعت دیگر تا نیمه شب باقی است نصف مدت زمانی است که یک ساعت دیگر تا نیمه شب زمان داریم. هم اکنون ساعت چند است؟
پرسش 2
کدام یک از این شکل ها با سه شکل دیگر متفاوت است؟
*
*
*
*
*
*